Możesz uniknąć oszustw, szukając oczywistych oznak, że witryna jest fałszywa lub że wiadomość e-mail ma na celu wyłudzenie informacji. Oto przykładowe cechy wskazujące, że witryna jest prawdopodobnie fałszywa:
 
  • Niepoprawny lub dziwny adres URL: adres w przeglądarce wskazuje nieznaną witrynę, której nie rozpoznajesz. Jeśli logując się do witryny, z której często korzystasz, zauważysz, że coś się zmieniło, sprawdź dokładnie adres URL i użyj pełnego rzeczywistego adresu witryny, zamiast korzystać z linku.
  • Prośba o informacje bankowe: uważaj na wiadomości e-mail i witryny, które proszą o dostęp do szczególnie chronionych informacji, takich jak informacje bankowe. Żaden bank ani poważna firma nie poprosi Cię o podanie informacji o koncie bankowym czy numeru PIN do karty w wiadomości e-mail.
  • Witryna bez zabezpieczeń: bezpieczne witryny szyfrują Twoje dane, aby chronić informacje o płatnościach. Aby sprawdzić, czy witryna korzysta z szyfrowania, poszukaj symbolu kłódki w oknie przeglądarki. Po kliknięciu symbolu kłódki możesz zobaczyć, czy dla tej witryny został wydany certyfikat bezpieczeństwa, co oznacza, że jest ona wiarygodną i zaufaną witryną. Sprawdź także, czy adres internetowy zaczyna się od https://, a nie od http://.
  • Błędy ortograficzne lub gramatyczne: fałszywe witryny lub wiadomości e-mail mające na celu wyłudzenie informacji często zawierają błędy ortograficzne i gramatyczne. Ich autorom nie zależy na korekcie przeprowadzonej przez profesjonalistów, z jakiej korzystają legalne firmy.  
  • Obrazy w niskiej rozdzielczości: osoby, które chcą wykraść Twoje informacje, nie poświęcają czasu na stworzenie idealnej witryny — raczej tworzą treści szybko, używając grafik i zdjęć niskiej jakości. Zwracaj więc uwagę na obrazy.